2025, Anul Maşinilor Verzi? Previziunile Şocante din Industria Auto!
După ce in anul trecut vânzările aproape au stagnat faţă de 2023, asta e clar, se aşteaptă ca statisticile să explodeze poate, peste 50 de mii de autoturisme electrificate să fie inmatriculate, dar asta insemna o creştere cu peste 35 de procente faţă de 2024, interesant nu? De asemenea, programul Rabla Plus, cu tot cu ofertele dealerilor, mai adaugă o presiune pe care nimeni nu o ignoră, dar cum ne afectează cu adevărat?
În cuvintele lui Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto, se zice că motorizarea hibridă rămâne de fapt marele campion, cu o creştere de cel puţin 40 de procente, însă, câte din acestea vor fi realmente electrificate? E o întrebare care poate rămâne fără răspuns pentru mulţi, deoarece se pare ca hibridizarea este doar o intermediară între ceea ce avem acum şi viitorul pe care îl aşteptăm.
Conform lui Mădălina Chiţu de la TVR, aproximativ jumătate de milion de autoturisme s-au înmatriculat, dar majoritatea sunt maşini la mâna a doua, cumva asta reprezintă o preferinţă continuă a românilor, 70% din mașinile înmatriculate fiind second-hand, dar oare de ce această fascinație pentru “vechi”? Oricum, parca ne-ar cam trebui un răspuns satisfăcător la situaţia asta.
Chiar şi cu programul rabla, care sprijină cifrele de vânzare, preţul unui autoturism nou rămâne unul piparat pentru mulţi români, iar Executivul ia în calcul creşterea ecotichetului cu 2 mii de euro, dar oare va schimba asta cu adevărat ceva? Întrebarea se pune, cât de multe se va întâmpla în realitate în faţa acestor statistici, mai ales când majoritatea se uită la alte opţiuni financiare?
Sorin Bălan, de la platforma auto, ne explică că majoritatea bugetelor sunt între 10 şi 25 de mii de euro, iar mașinile hibride au urcat cu 40%, totuşi oamenii se decid tot mai mult pe maşini fabricate între 2019 şi 2020, pare ca asta erte o idee bună, dar care sunt tendinţele reale ale pieţei pe termen lung? Este întrebarea care ne-ar putea bântui cu cacatul timpului.
2024, un prim an post-pandemie a anunţat că preţurile maşinilor s-au menţinut, unele chiar au scăzut, dar este oare un semnal bun? Cum se va comporta piaţa, dacă cererea are spaţii scăzute, suntem condamnaţi la stagnare sau e o simplă miraj? Oricum, rămâne uneori greu de prins tot contextul actual, dat fiind că oamenii par a se îndrepta spre cercetări mai intense.
Dan Şchiopu, dealer auto a menţionat că în a doua jumătate a anului, au fost reduceri de preţ, cam 10% pentru electrificate, dar cu toate astea, e incertitate mare, ca se pierde din acel vânător de oferte de preţ, mă întreb cum va evolua piaţa în continuare cu atâtea fluctuaţii?
Răzvan Moldovan subliniază că, paradoxal, producătorii sunt prinşi la mijloc, costurile de producţie cresc, maşinile devin din ce în ce mai tehnologizate însă, vor reuşi ei cu adevărat să ţină pasul cu cerinţele din piaţă? E o cursă contracronometru pe care nimeni nu o poate ignora.
Şi dacă nu erau problemele din industria componentelor auto, cu disponibilizări la noi în ţară, că vorbim de firme din Brașov şi Prahova, se pare că am deveni mai vulnerabili, foarte multe incertitudini ne invadează constant. Rămâne de văzut cum se va ajusta totul în acest peisaj tumultuos.
preziceri-industria-auto
masini-electrificate
crestere-vanzari
trenduri-automobile
preturi-autoturisme
industria-componentelor-auto